Sunday, October 16, 2011

hatiku milikmu



hari menanti hari
aku menunggu kehadiran mu
kau ke mana ??
penat , letih , setia
diriku menunggu dirimu
adakah kau peduli akan diriku ini ??

1 HARI
aku berjalan-jalan di taman
melihat , memerhati 
alam disekeliling ku..

TIBA-TIBA
aku lihat dua insan sedang bermesra
di bawah pohon yang rendang
hatiku rapuh
bila melihat ke arah itu

aku lihat
engkau dengan seorang gadis,,
bagai dilamun cinta
aku akui aku tak secantik wanita itu
aku tak sesempurna wanita itu..
tapi...
apakah kau tahu apa isi hatiku??
bukankah telah aku luahkan segalanya kepadamu ??

betapa hancurnya hatiku..

SEMINGGU KEMUDIAN
sedang asyik ku membaca novel
tiba-tiba
pintu rumahku diketuk
aku lantas membukanya..
aku lihat sejambak bunga ros dihadapan pintu
aku lihat ada kad yang diselitkan disitu..
notanya bertulis :
"malam ni jumpa saya di cafe,
tempat kali pertama kita jumpa"
aku kenal tulisan siapa itu..

walau sakit hati ini..
aku hadirkan diriku ke tempat itu..
cafe itu telah dihiaskan
indahnya :)
ku lihat dirimu di sudut itu..
aku pergi ke arahmu..
kau sambutku dengan senyuman..
aku bingung ??

kau petik jari..
tiba-tiba datang pemain biola
waawww
romantiknya..
kau genggam jariku..
kau sarungkan cincin permata..
dan kau kata :
"will u marry me??"
aku tergamam..

aku bangun lalu tinggalkan dirinya..
betapa tamaknya kau sebagai lelaki..
baru sahaja minggu lepas aku lihat kau bersama wanita lain..
permainan apa yang kau main ini??
desis hatiku.

kau paham kenapa tindakan aku sebegitu..
lantas kau terangkan segalanya..
kau kata..
kau sengaja buat aku begitu..
kau ingin lihat betapa tingginya sayangku kepadamu..

ya! aku sayangkan mu..
tapi.. kenapa perlu kau buat begitu..
bermesra dengan orang lain..

kau menjawabnya dengan tenang..
kau kata..
seminggu ketiadaan ku..
kau rasa..
sesuatu yang tak ada..
memang serba tak kena..
dengan malam anniversary kita ni..
dia ingin melamar aku untuk berkahwin dengannya ..

aku terima lamaran itu :)
aku sayang padamu ,
aku akui ketiadaan mu
membuat aku hilang arah
harap kita bersama dan kekal selamanya

p/s :: hanya rekaan semata-mata :) tak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang mati..
tiba-tiba boleh pulak idea macam ni datang menusuk akal fikiran Yin :)